Autor Subiect: BV-04-DGI  (Citit de 8201 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline freeman

  • Junior
  • ***
  • Mesaje postate: 231
  • Thanked: 9 times
  • Reputation: 6
  • just registered
    • Poke This Member
BV-04-DGI
« : Ianuarie 03, 2016, 08:27:41 p.m. »
Advertisement
La multi ani!
Sunt din Brasov si nu stiu daca este si pe la noi un fanclub Smart.
Ma bucur ca ma adresez si eu acum acestei comunitati dupa achizitionarea acum 3 luni a unui Smart Fortwo Diesel din 2005.
Imi pare rau ca am sentimentul (acelasi ca al unui coleg de pe aici) ca m-am grabit cu achizitionarea lui. Multe probleme.
Aceasta este jucaria.
You are not allowed to view links. Register or Login

You are not allowed to view links. Register or Login

You are not allowed to view links. Register or Login
1. Am inceput prin a constata ca ii lipsesc toate suruburile originale (torx), suruburi lipsa de clampane plasticele, clips-uri rupte in draci pe la elementele din plastic, legate pe interior cu soricei... probabil prin introducerea masinii prin cine stie ce service-uri.
2. Au inceput sa apara picaturi de ulei sub motor.
3. Clar o bujie incandescenta arsa.
4. Consum 6 in oras? WTF?
5. Etc.... nu mai spun ca ma enervez.
Cert este ca m-am indragostit de ea si as vrea sa o aduc pe linia de plutire.
Incep prin ai face schimburile de ulei si sa ii schimb tot setul de bujii. Ma apuc de sapat pe aici sa vad ce bujii se recomanda si ce uleiuri.
Momentan as vrea sa ma ajutati prin a-mi spune de unde pot achizitiona o pompa manuala de evacuare ulei din motor. A fost o oferta la Emag dar cu ceva timp in urma iar acum nu stiu de unde sa iau din Bv. Multumesc.
« Ultima Modificare: Ianuarie 03, 2016, 08:33:54 p.m. de freeman »
 

Offline mottofreee

  • Senior
  • ****
  • Mesaje postate: 656
  • Thanked: 24 times
  • Reputation: 2
  • Gen: Bărbat
  • Cluj Napoca ,Smarturi 42 ,Star
    • Poke This Member
Re: BV-04-DGI
« Răspuns #1 : Ianuarie 04, 2016, 09:23:53 p.m. »
Daca porneste bine la rece ,lasa bujiile in pace .Exista riscul sa se rupa in chiuloasa si iarna e o placere sa desfaci motorul si apoi ajungi sa intrebi :cum se pune distributia , de ce bat tacheti ,etc si unde se gasesc chei dinamometrice reale ,garnituri de chiuloasa ieftine si bune ,s.a.
Identifica de unde se scurge uleiul . Uneori ,e intercoolerul spart .
Masoara compresia si comunica rezultatul .
Pune C3 pe el (daca ai) .
Baile de ulei la Smart 42 nu au aparatoare . Daca a luat o bordura/piatra cu baia nu mai inchide veci . Recomand baile de plastic care are buson de scurgere si ajuta la echilibrarea regimului termic .
Uleiul poti sa-l extragi elegant cu o pompa de acvariu pe 12V . Eu am cuparat una de pe ebay cu 10 parai .Furtunul care suge il cobori pe teava jojei de ulei iar capatul care ajunge in baie il tai piezis ; iei una bucata vergea de sudura de 1mm pt inox si o tai la lungimea furtunului ,inserezi vergeaua in furtun .Cu acest dispozitiv ,am golit baia de ulei (in 1...2 min). Celalat furtun intra intr-o sticla de la apa plata ,de 5 L si asa nici on strop nu a ajuns la mine (uleiurile aste care trec pri turbo manjesc puternic) .
Vezi specificati de ulei la bevo.mercedes (motorul este mercedes) si alege 5W40 sintetic/15kkm ;daca motorul este ok ,porneste si vara si iarna la fix .
Cand faci schimbul , schimba/curata tevile de ungere la turbo si dupa sa nu uiti sa amorsezi turbina ! 3 secunde de mers fara ulei = alta ca asta e gata .
 

Offline freeman

  • Junior
  • ***
  • Mesaje postate: 231
  • Thanked: 9 times
  • Reputation: 6
  • just registered
    • Poke This Member
Re: BV-04-DGI
« Răspuns #2 : Ianuarie 05, 2016, 09:00:27 a.m. »
Multumesc pentru indrumari.
Intr-adevar porneste greu acum pe frig. Ieri la -15 din a 2-a oara si are si un soc (probabil pistonul caruia nu i se face aprinderea din acea bujie).
Am inteles totusi ca trebuie schimbata urgent sa nu se fixeze mai rau in chiuloasa. Am gasit la un pret bun (am niste reduceri) cu toate ca sunt scumpe... BERU si NGK. Ce recomandati?
Cert este ca nu as fi schimbat eu bujiile ci la un atelier, cu toate ca am gasit tutorial aici si nu e mare greutate dar nu am garaj si nici un loc incalzit. Scule am cat de un atelier auto caci am cealalta masina cu racire pe aer si carburatie pe care o cunosc pana la ultimul surub. De altfel eu mi-am reconditionat-o integral.
La jucaria asta am luat deja ulei pentru motor... Mobil 1 Super 3000X1 5W40... sper ca e ok. Pe motor e o eticheta cu Mobil 1 10W40... ce este acum in el.
Mai urmeaza si cutia.
Ziceai de pompa de aspiratie. Pai si asta de este in comert costa 50 de lei.  :)
Intrebare... ca-s mai prost asa... ce inseamna C3?   ;D
Va mai urc niste poze sa vedeti in ce hal au putut aduce o bijuterie de masina.
Eu as baga o lege impotriva astora... Vor sa mearga cu ele, sa fie protejati de ele... dar isi bat joc.
« Ultima Modificare: Ianuarie 05, 2016, 09:34:39 a.m. de freeman »
 

Offline freeman

  • Junior
  • ***
  • Mesaje postate: 231
  • Thanked: 9 times
  • Reputation: 6
  • just registered
    • Poke This Member
Re: BV-04-DGI
« Răspuns #3 : Ianuarie 05, 2016, 06:42:19 p.m. »
Gata... m-am lamurit cu C3... Castrol Magnatec 5W40 C3. Plimbandu-ma prin magazine vazui C3-ul...
Azi am mai primit o indrumare de la amicul meu de la Unix... Castrol Edge 5w30.
Deci sa fiu al naibii daca nu sunt bulversat.
Azi am luat si bujiile incandescente BERU... 3 bucati la 200 lei fata de 360 cat erau normal. Maine sunt programat la service... 30 de lei schimb. Am zis sa nu ma bag eu de acum in masinuta.
Poate de la primavara sa incep sa o invat bucata cu bucata... scolarizarea pentru cealalta care va veni.
 

Offline mottofreee

  • Senior
  • ****
  • Mesaje postate: 656
  • Thanked: 24 times
  • Reputation: 2
  • Gen: Bărbat
  • Cluj Napoca ,Smarturi 42 ,Star
    • Poke This Member
Re: BV-04-DGI
« Răspuns #4 : Ianuarie 05, 2016, 07:51:18 p.m. »
Ai inteles gresit ,e vorba de MB star C3  . Alte diagnozere nu indica corect .
Uleiurile pt acest motor sunt cele de la Mobil , Mobil 1 Super 3000X1 5W40 este bun pt motorul tau daca acesta nu este cu filtru de particule ;daca este atunci un ulei MB229.3 va 'rezolva' filtrul de particule . Info gasesti pe bevo,mercedes You are not allowed to view links. Register or Login . Castrol e 'optimizat' pt BMW dar tot potrivit e atata timp cat respecta anumite standarde .
Un test de compresie e 50 lei ,daca schimbi bujiile poate e mai ieftin (pe la buji se masoara si fiind date jos ...) . Un meserias pt bai aia i-ti spune si cauza lipsei compresiei ;segmenti/cilindru uzati ,supape neetanse/sparte .
Ar fi bine sa urmaresti schimbarea bujiilor ,deoarece e cu cantec ... operatia asta e bine de facut in service ,sa-si bata ei capul cu datul chiuloasei jos daca se rupe una inauntru ; de asemenea sa suporte ei costurile de reparatie a ceea ce au facut . In plus ,toate bujiile bune => problema e alta .
 Schimba bujiile inainte de schimbul de ulei iar daca se dovedesc a fi bune ,nu mai schimba momentan uleiul .
Daca e spart intercoolerul (boala din fabricatie) ,acesta scuipa uleiul recuperat si se naclaieste tot motorul si cutia de viteze . In plus aspira aer nefiltrat si impreuna cu uleiul de pe traseu formeaza o mazga care erodeaza supapele/scaunul de supapa ;cand intra intre supapa si scaun , supapa nu se mai poate inchide complect si pistonul o 'atinge' -camera de ardere la diesel e diferita de camera de ardere la otto .
 

Offline cft

  • Junior
  • ***
  • Mesaje postate: 218
  • Thanked: 1 times
  • Reputation: 204
  • Gen: Bărbat
  • My SMART
    • Poke This Member
BV-04-DGI
« Răspuns #5 : Ianuarie 05, 2016, 08:23:45 p.m. »

You are not allowed to view links. Register or Login
Gata... m-am lamurit cu C3... Castrol Magnatec 5W40 C3. Plimbandu-ma prin magazine vazui C3-ul...
Azi am mai primit o indrumare de la amicul meu de la Unix... Castrol Edge 5w30.
Deci sa fiu al naibii daca nu sunt bulversat.
Azi am luat si bujiile incandescente BERU... 3 bucati la 200 lei fata de 360 cat erau normal. Maine sunt programat la service... 30 de lei schimb. Am zis sa nu ma bag eu de acum in masinuta.
Poate de la primavara sa incep sa o invat bucata cu bucata... scolarizarea pentru cealalta care va veni.

3 bujii? Eu stiu ca smartyl 42 are 6. Verifica sa nu faci drumul degeaba.


Silence
Silence
 

Offline freeman

  • Junior
  • ***
  • Mesaje postate: 231
  • Thanked: 9 times
  • Reputation: 6
  • just registered
    • Poke This Member
Re: BV-04-DGI
« Răspuns #6 : Ianuarie 05, 2016, 08:44:24 p.m. »
Asta ma pregateam si eu sa ii spun lui cft... diesel... 3 bujii.
Dupa cum v-am spus si ma repet... am luat bujiile si m-am si programat pentru maine la schimb in service. Am si mentionat baietilor ca daca tot dam bujiile jos vreau si o masurare a compresiei.
O sa stau langa ei caci sunt cunostinte. Uloiul oricum trebuie schimbat caci are deja limita de km si in plus a fost bagat Mobil 1 10w40... ceea ce ma ingrijoreaza foarte mult.
Motorul nu cred ca este cu filtru de particule... e 2005 si am inteles ca din 2007 s-au introdus.
Alta problema... de care unii au zis ca nu e normala... schimbul vitezelor pe automat.
1->2... 2400
2->3... 2600
3->4... 2800
4->5->6... atinge si 3000.
Cineva zice ca la diesel este un pic mai turat... altul de la care am luat niste jenti si a avut tot diesel mi-a zis ca pe automat schimba mai tarziu... altul ca a lui max 2400 turatia de schimb.
In sfarsit, urgenta maine bujiile, sapt viitoare uleiul si restul cate putin.
Mersi baieti de sfaturi.
 

Offline mono

  • Senior
  • ****
  • Mesaje postate: 592
  • Reputation: 79
  • Gen: Bărbat
  • IASI City
    • Poke This Member
Re: BV-04-DGI
« Răspuns #7 : Ianuarie 05, 2016, 09:02:38 p.m. »
Schimba ok
Asa schimba si a mea din 2005
Cea din 2002 schimba subturat
E normal sa schimbe mai turat la treapta mai mare.
Din 2 in 3 sau din 3 in 4 nu ai acelasi cuplu ca din 4 in 5 si mai ales din 5 in 6.
De asta are nevoie de turatie mai mare ;)

Trimis de pe al meu SM-N910F folosind Tapatalk

Consum mediu ( 0,8 CDi - 30 Kw - 41 CP ):

You are not allowed to view links. Register or Login
 

Offline freeman

  • Junior
  • ***
  • Mesaje postate: 231
  • Thanked: 9 times
  • Reputation: 6
  • just registered
    • Poke This Member
Re: BV-04-DGI
« Răspuns #8 : Ianuarie 05, 2016, 09:20:17 p.m. »
Hotarat...
Ulei motor Mobil Super 3000 X1, 5W40, 4L...
 

Offline cft

  • Junior
  • ***
  • Mesaje postate: 218
  • Thanked: 1 times
  • Reputation: 204
  • Gen: Bărbat
  • My SMART
    • Poke This Member
Re: BV-04-DGI
« Răspuns #9 : Ianuarie 06, 2016, 12:18:44 a.m. »
You are not allowed to view links. Register or Login
Dieselul are 3 bujii, benzinarul 6 bujii.

Am invatat ceva astazi :).
Merci!
Silence
 

Offline freeman

  • Junior
  • ***
  • Mesaje postate: 231
  • Thanked: 9 times
  • Reputation: 6
  • just registered
    • Poke This Member
Re: BV-04-DGI
« Răspuns #10 : Ianuarie 06, 2016, 09:56:31 a.m. »
Dupa cum am spus sunt de meserie inginer proiectant dar si graphic designer la o firma de productie publicitara.
Am gandit un sticker care se poate lipi exact pe dreptunghiul din centrul capacului de tabla de la motor... este facut pe dimensiuni (270x170 mm).
Daca va ajuta puteti sa il printati si voi cum voi face eu pe un autocolant si imi voi completa orice interventie la masina.
Daca aveti completari puteti sa imi spuneti si voi modifica tabelul.
You are not allowed to view links. Register or Login
 

Offline Noobz

  • Incepator
  • **
  • Mesaje postate: 95
  • Thanked: 7 times
  • Reputation: 4
  • just registered
    • Poke This Member
Re: BV-04-DGI
« Răspuns #11 : Ianuarie 06, 2016, 09:57:42 a.m. »
You are not allowed to view links. Register or Login
Ai inteles gresit ,e vorba de MB star C3  . Alte diagnozere nu indica corect .
Uleiurile pt acest motor sunt cele de la Mobil , Mobil 1 Super 3000X1 5W40 este bun pt motorul tau daca acesta nu este cu filtru de particule ;daca este atunci un ulei MB229.3 va 'rezolva' filtrul de particule . Info gasesti pe bevo,mercedes You are not allowed to view links. Register or Login . Castrol e 'optimizat' pt BMW dar tot potrivit e atata timp cat respecta anumite standarde .
Un test de compresie e 50 lei ,daca schimbi bujiile poate e mai ieftin (pe la buji se masoara si fiind date jos ...) . Un meserias pt bai aia i-ti spune si cauza lipsei compresiei ;segmenti/cilindru uzati ,supape neetanse/sparte .
Ar fi bine sa urmaresti schimbarea bujiilor ,deoarece e cu cantec ... operatia asta e bine de facut in service ,sa-si bata ei capul cu datul chiuloasei jos daca se rupe una inauntru ; de asemenea sa suporte ei costurile de reparatie a ceea ce au facut . In plus ,toate bujiile bune => problema e alta .
 Schimba bujiile inainte de schimbul de ulei iar daca se dovedesc a fi bune ,nu mai schimba momentan uleiul .
Daca e spart intercoolerul (boala din fabricatie) ,acesta scuipa uleiul recuperat si se naclaieste tot motorul si cutia de viteze . In plus aspira aer nefiltrat si impreuna cu uleiul de pe traseu formeaza o mazga care erodeaza supapele/scaunul de supapa ;cand intra intre supapa si scaun , supapa nu se mai poate inchide complect si pistonul o 'atinge' -camera de ardere la diesel e diferita de camera de ardere la otto .


  IN intercooler e presiune si nu vad cum ar putea aspira aer nefiltrat.... sa piarda aer si sa scuipe in afara ulei de pe traseu eventual.   
 
Legat de uleiuri.. nu stiu sincer de ce se recomanda acel ulei.. Nici macar nu este un ulei din gama premium " Mobil 1 "  ,  Mobil fara 1 este o gama inferioara cat se poate slaba. Nici un ulei nu este optimizat pentru o marca anume... si nici un motor nu este optimizat pentru o marca de ulei.   Castrol spre exemplu nu mai este partener BMW  iar bmw de fabrica si reprezentantele folosesc Shell.  Doar pentru ca pe capacul de la ulei scrie Castrol, Elf, Total nu inseamna ca sunt cele mai ok pentru masina ta, inseamna ca reprezentantza are un contract de exclusivitate cu acea firma si de obicei ti se v-a vinde cu dublu pretz fata de magazin iar cand vei intreba "de ce?" ti se v-a spune ca a lor e original si restu sunt din surse nesigure.
   La cat e de mica baia de ulei nu e o avere un ulei premium gen Mobil 0w40 fie New life fie Turbo diesel sau un Ravenol SSL 0w40/ Vst5w40. Nu are rost sa folosesti uleiuri pentru DPF, Low SAPPS pentru ca sunt inferioare in ceea ce priveste protectia motorului. 
 

Legat de schimbatul vitezei, acesta nu e numai in functie de turatzie... e si in functie de cum o calci si de sarcina in care lucreaza motorul. O calci mai tare schimba la turatie mai mare..   Eu m-am obisnuit la drum lung sa schimb manual... la mine la benzina mi se pare ca shimba in a 6-a la ture prea mici si motorul nu are cuplu sa mai accelereze deloc.


Legat de bujii eu am folosit la dieselurile din familie BERU si au fost ok... pe care le-am schimbat nu au mai fost nevoie sa le schimb in cei peste 2x100 000km + facuti cu ambele dieseluri(  VW ). Verifica si senzorul de temperatura si releul de la bujii sa lucreze ok daca ai probleme cu pornirea.
 

Alex

  • Vizitator
Re: BV-04-DGI
« Răspuns #12 : Ianuarie 06, 2016, 10:19:22 a.m. »
Turbina nu face presiune constant, sunt foarte multe momente in care e vacuum pe admisie asa ca va respira prin orice gaurica.
 

Offline freeman

  • Junior
  • ***
  • Mesaje postate: 231
  • Thanked: 9 times
  • Reputation: 6
  • just registered
    • Poke This Member
Re: BV-04-DGI
« Răspuns #13 : Ianuarie 06, 2016, 03:40:47 p.m. »
Ce tare... Azi si-au adus aminte ca nu lucreaza caci este sarbatoare... idem nici maine. Deci bujii vineri.
Uite d'aia imi fac eu singur cealalta masina. Momentan nu vreau sa imi bag mainile in Smart.
Iar legat de bujii... s-a aprins martorul de ceva timp.
« Ultima Modificare: Ianuarie 06, 2016, 03:53:35 p.m. de freeman »
 

Offline freeman

  • Junior
  • ***
  • Mesaje postate: 231
  • Thanked: 9 times
  • Reputation: 6
  • just registered
    • Poke This Member
Re: BV-04-DGI
« Răspuns #14 : Ianuarie 07, 2016, 09:36:13 a.m. »
Deci, pentru al meu diesel din 2005 cu 171.000 km, localizat in Brasov unde stiti cum e vremea... care?
1. Mobil 1 New Life, 0W40
2. Mobil 1 Turbo Diesel, 0W40
3. Castrol Edge, 5W30
4. Castrol Edge Titanium Turbo Diesel, 5W40
5. Castrol Magnatec C3, 5W40
6. Aral High Tronic, 5W40
Cam toate au MB229.3 si chiar nu ma uit la diferenta de pret.
Vreau sa fac urgent schimbul caci acum am Mobil 10w40 si am facut limita de km inscrisa de "service"-ul ce a facut ultimul schimb.
P.S. Nimeni nu vrea modificare la tabelul meu?
 

 

Social media

Facebook grup Pagina de like