Autor Subiect: probleme actuator, tipuri cutie, zgomot la schimbarea treptelor smart fotwo  (Citit de 626 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline ovidiu_oz

  • Nou-venit
  • *
  • Mesaje postate: 26
  • Reputation: 0
  • just registered
    • Poke This Member
Advertisement
Smart fortwo 600t 2002 As avea si eu o nedumerire. Actuatorul face zgomot cand bag in marsalier sau in fatza, in cazul meu apare ori 1 ori A in bord, parghia de la actuator are un joc, sunt cam 50-50 daca ar trebui sa fie sau nu. Responsabilul este impins la maxim in cutie din reglaj mecanic. Dupa ploaie...nu mai intra in A, incearca pana apare eroare si cu eroarea aprinsa bag in marsalier intra dar cu un zgomot puternic. Cand se incalzeste motorul zgomotul este mai puternic, in mers nu se aude, uleiul la cutie este proaspat schimbat si vechiul era la nivel. Schimbarea de pe secvential pe automat este prin buton dar banuiesc ca este acelas tip de cutie. Acum dupa cateva bălti vad ca si schimba cam pe langa. Eu unul cred ca cere ambreaj nou poate si actuator. Multumesc anticipat pt orice raspuns care ma ajuta ce sa schimb.
 

Offline mottofreee

  • Senior
  • ****
  • Mesaje postate: 517
  • Thanked: 21 times
  • Reputation: 1
  • Gen: Bărbat
  • just registered
    • Poke This Member
Nu trebuie sa fie joc,producatorul recomanda asta : You are not allowed to view links. Register or Login
Reglarea actuatorului se face mecanic urmat si de o 'invatare'din calculator.
Regleaza-l mecanic si reinvata-l punctul de atingere cu MB star . Si cutia de viteze reinvat-o treptele (stie diagnozerul MB)
 

Offline ovidiu_oz

  • Nou-venit
  • *
  • Mesaje postate: 26
  • Reputation: 0
  • just registered
    • Poke This Member
Multumesc de raspuns, chiar azi ramasesem pe langa. Am oprit masina si cand am dat sa plec...nu mai intra in nici o viteza, pocnea intr.una nici o sansa. Daca o las sa trosneasca pana apare eroarea in bord si o bag in viteza opusa, intra dar ai impresia ca vrea sa mute motorul si eroarea ramane.
 

Offline mottofreee

  • Senior
  • ****
  • Mesaje postate: 517
  • Thanked: 21 times
  • Reputation: 1
  • Gen: Bărbat
  • just registered
    • Poke This Member
Pai nu debraiaza si incearca sa bage in viteza asa-nu are senzor de pozitie la placa de presiune sa stie ca intradevar e debraiat .
Nu te mai juca ,o cutie de viteze pt Smart e scumpa ,pe la 600 euro .
 

Offline ovidiu_oz

  • Nou-venit
  • *
  • Mesaje postate: 26
  • Reputation: 0
  • just registered
    • Poke This Member
Am dat cutia jos cutia, pot verifica senzorii de pe cutie, actuatorul, schimbatorul de treapta avand cutia data jos? Cum ar arata un ambreaj defect? Pot sa duc cutia direct la un specialist fara sa fie pusa pe masina?
 

Offline mottofreee

  • Senior
  • ****
  • Mesaje postate: 517
  • Thanked: 21 times
  • Reputation: 1
  • Gen: Bărbat
  • just registered
    • Poke This Member
Numai ambreiajul original (cu care a venit masina din fabrica ) indica uzura peste cote . Cel after market (si daca e original Sachs) are piedica sudata ;pe partea superioara ,langa diafragma are o sudura - aceea e piedica mecanismului de compensare a uzurii . La sfarsitul vietii un ambreiaj debraiaza(decupleaza) corect ,din cauza asta intra in viteza .Te rog trimite o fotografie cu ambreiajul pr  a indica ce tip e .
Acum trebuie rezolvata problema intrarii in viteza , cu ambreierea/debraierea ,alunecarea ambreiajului dupa ce se rezolva asta .
Verifica furca cu rulment de presiune sa nu fie gaurita in punctul unde o atinge tija actuatorului !
Daca nu e ,repara sau schimba senzorul pozitie treapta - etansarea lui are de suferit in timp si intra apa in el . Scoate-l ,usca-l si fi generos cu siliconul la montare sa nu mai aiba apa sanse la el .Dupa toate astea ,reinvata cutia de viteze cu MB Star - diagnozarele multimarca sunt timp si bani pierduti . Daca nu o inveti ,o sa mearga dar cam bolboroseste ,nu prea stie in ce viteza e ,smuceste ,baga in viteza dar si o scoate pt ca nu corespunde viteza selectata cu viteza de deplasare si altele asemenea.
Intre timp ,spala si greseaza actuatorul de ambreiaj ,solventii puternici nu-i prea fac bine deoarece are si piese din plastic la interior ,vazelina e bine sa fie spray - vazelina cu teflon pt lanturi de motocicleta ; pe Motul gasesti ceva potrivit ,vezi sa fie neaparat cu teflon .
Oricum ar fi ,cutia trebuie reinvatata vitezele si actuatorul reinvatat punctul de atingere . Acestea se fac cu MB Star (si eu am vut pe buze numai vorbe de bine catre proiectant dar asta e la masinile de generatie mai noua ,intamplator asta nu stie decatde MB Star - auzisi ca la generatiile noi de Smart au revenit si nu mai e neaparat necesar Starul) .
Nu uita,poze cu ambreiajul ,asa cum e montat .

 

Offline ovidiu_oz

  • Nou-venit
  • *
  • Mesaje postate: 26
  • Reputation: 0
  • just registered
    • Poke This Member
Da, ma gandeam sa.i fac niste poze uhd chiar si un filmuleț si sa le postez cu toate atasabilele, ambreaj, tot. De mb star stiu ca este sg care merge, sa o pot face sa mearga cumva pana la primul service priceput. Pt gresarea actuatorului multumesc de sfat si anume cu ce tip de gresant sa o fac. M.am gandit sa nu fie si motorasul de schimbare de treapta slabut, senzorul din cate am vazut este lipit bine de cutie. Masina era in safe mode si nu tragea neam, am scos borna la baterie si dupa ce am pus.o la loc...pauza, nu mai intra in nici o viteza. Balansa masina in lateral si clancanea dar neam de intrat sa intre. Aparea eroarea de cutie dupa cateva incercari, cu eroarea pusa daca o bagam in viteza opusa intra, schimba si trepte dar pleca de pe loc de parca nu avea ambreaj, ca aveam de 5 ori mai mult cuplu, ea mai avea cate un zgomot inainte de beleaua finalista cand cuplam viteza, nu era mereu prezenta, la un moment dat se auzea si cum decupla vitezele, tremur la plecare, zvacnituri cateodata, nu f violente dar nu erau normale, in viraje la maxim iar avea ceva toane. Macar sa stiu ce sa ii schimb sa ma tarai pana la un service la careva de pe forum. Discul din cutie care este angrenat de schimbatorul de trepte am vazut ca are un joc. Daca pot duce cutia la careva, macar sa.mi zica ce sa cumpar este nemaipomenit, ma ocup de sugestiile tale, o sa pun in dimineatza asta poze.
 

Offline mottofreee

  • Senior
  • ****
  • Mesaje postate: 517
  • Thanked: 21 times
  • Reputation: 1
  • Gen: Bărbat
  • just registered
    • Poke This Member
Inlocuieste/repara senzorul treapta . Nu te lasa pacalit de aspect , cum ca senzorul e impenetrabil .
Service priceput nu prea este decat service care se ocupa de Smart si in cadrul acestuia este un meserias priceput -apropo de asta ,la multe reprezentante Mercedes(Smart=un Mercedes mai mic) le-a fost retrasa licenta pt Smart pt ca si acei meseriasi de elita au dat-o in bara la Smart .
Poze.
 

Offline ovidiu_oz

  • Nou-venit
  • *
  • Mesaje postate: 26
  • Reputation: 0
  • just registered
    • Poke This Member

You are not allowed to view links. Register or Login

You are not allowed to view links. Register or Login

You are not allowed to view links. Register or Login

You are not allowed to view links. Register or Login
 

Offline ovidiu_oz

  • Nou-venit
  • *
  • Mesaje postate: 26
  • Reputation: 0
  • just registered
    • Poke This Member
Cam astea sunt.
You are not allowed to view links. Register or Login
 

Offline mottofreee

  • Senior
  • ****
  • Mesaje postate: 517
  • Thanked: 21 times
  • Reputation: 1
  • Gen: Bărbat
  • just registered
    • Poke This Member
Ambreiajul e cel cu care a venit masina din fabrica . Un ambreiaj tine 130 000...200 000 km functie de stilul de condus si de traseele parcurse .
Acela indicat e un nit de fixare . Opritorul mecanismului de autoreglare e altul ,acela din dreptul literei S din cuvantul SACHS (mai jos cu o pozitie ,saiba aia sudata cuprinsa intre doi umeri) ; din moment ce sudura nu e rupta si ambreiajul nu patineaza in mers ,acesta e ok .
Inlocuiti/reparati senzorul de treapta .
Montari cutia+ambreiaj la loc, gresati actuatorul ,verificati mufele(fire rupte ,intrerupte) ,conectati bateria . Daca masina e pe loc drept e suficient sa montezi planetarele ,nu mai trebuie montate (pt  teste,fara sa miscati masina) si restul- tije cu bucsi ,traverersa spate din aluminiu ,panouri .
Actuatorul se monteaza in cele 3 suruburi ; se slabesc suruburile si se impinge ,spre motor , cu mana actuatorul pana nu mai merge . Forta de impingere trebuie sa fie de 1kgf ,poti stabili forta necesara ridicand o greutate de 1kg si o menti - asta e forta cu ca re impingi ,cat simti la mana .
Dupa ce toate s-au facut ,puneti contactul si da 1 . Actuatorul trebuie sa miste . Dupa ,calca frana si da R - actuatorul trebuie sa miste si de asemenea motorul de schimbare sa lucreze .
Se monteaza si restul elementelor , se face recalibrarea soft  si ... la drum .
 

Offline ovidiu_oz

  • Nou-venit
  • *
  • Mesaje postate: 26
  • Reputation: 0
  • just registered
    • Poke This Member
Actuatorul, cand am tras de tija a iesit din catare, mi se pare "bleg", se face moriscă dacă il invarti. Daca ambreajul este de fabrica...masina are 178000km. Pun o poza
 

Offline ovidiu_oz

  • Nou-venit
  • *
  • Mesaje postate: 26
  • Reputation: 0
  • just registered
    • Poke This Member

You are not allowed to view links. Register or Login

You are not allowed to view links. Register or Login

You are not allowed to view links. Register or Login

You are not allowed to view links. Register or Login

You are not allowed to view links. Register or Login

You are not allowed to view links. Register or Login

You are not allowed to view links. Register or Login

You are not allowed to view links. Register or Login

You are not allowed to view links. Register or Login

You are not allowed to view links. Register or Login

You are not allowed to view links. Register or Login
 

Offline ovidiu_oz

  • Nou-venit
  • *
  • Mesaje postate: 26
  • Reputation: 0
  • just registered
    • Poke This Member
Pun si poze sa mai vada si altii ce si cum. Eu zic ca la cati km are iar cam trebui ambreaj din respect :)), eu spal acum tot, etansez si sa vad ce o sa iasa. Sudura este inca acolo, m.am uitat printr.o gaura la unul din " umeri" si mai este o șaiba patrata sau pana.
 

Offline ovidiu_oz

  • Nou-venit
  • *
  • Mesaje postate: 26
  • Reputation: 0
  • just registered
    • Poke This Member
Inautrul ambreajului am mai vazut niste arculetze subtiri, ca de pix, parca nu sunt toate, sunniste locasuri goale( inafara de cele pline cu material solid). Eu as cumpara tot ca sa fiu sigur. Intrebare, de ce intra in viteza cu clancanit cum era pana i.am dat borna jos si cand am pus.o la vreo 10 min nu mai intra neam? S.a hotarat senzorii, ambreaj sa faca greva dintr.o data? Eu in panta daca bagam in 1 sau A in cazul meu aluneca masina in spate si viceversa.
 

 

Social media

Facebook grup Pagina de like