Pe star este un test si pt baterie ,test care se poate face si numai cu un voltmetru .
Diagnosticarea bateriei cuprinde atat controale vizuale cat si masuratori.
Masuratori ale tensiunii bateriei:
a)afisarea valorii reale(prin interfata numai)
b)masurarea tensiunii - 11...14V fara nici un consumator ,daca nu se incadreaza incarcati sau inlocuiti bateria (dupa caz)
daca se incadreaza se trece la masurarea in sarcina ,si anume:
- Conectati urmatorii consumatori:
- Cuplati aprinderea
- Cuplati faza scurta
- Cuplati treapta maxima a suflantei
- Cuplati incalzire luneta
Repetati masurarea bateriei,tensiunea bateriei nu trebuie sa scada in decurs de 10 min sub 11V .
Tensiunea bateriei este >11V? daca da componenta acumulator este in regula ,daca nu incarcati acumulatorul iar daca e cazul inlocuiti .
Urmatorul test e Controlul vizual al bateriei:
Efectuati urmatoarele controale vizuale:
-Defectiuni mecanice
-Coroziune la polii si clemele bateriei
Polii si clemele bateriei sunt in regula ? Dca da e ok ,daca nu curatatiborna plus ,inlocuiti cablul de masa ,inlocuiti acumulatorul (in ordinea asta).
Verificati elementul Banda cabluri de masa a unitatii de antrenare (in traducerea traducerii e cablul ala care leaga motorul de caroserie)
Efectuati urmatoarele controale vizuale :
- Imbinarea cu surub este ok
- Coroziune si(sau) reziduuri de vopsea
- Alte defecte mecanice.
Rezultatele verificarii sunt in regula?Daca da e ok daca ,nu reziduuri si (sau) coroziune si de nu se rezolva inlocuiti cablul .
Controlati nivelul de umplere al bateriei
Aici sunt multe masuri antiprost si trec la esential :Nivelul de umplere in toate celulele bateriei se afla intre MINIM si MAXIM ? Daca da mai deschide o pagina ca sa nu umbli cu flacara ,explozie ...si in urmatoarea pagina te pune sa masorii densitarea si unde da o propozitie intraductibila cum ca :Valoareaspecifica a tensiunii la baterie 1,28kg/l (tensiunea se masoara in volti,densitatea e de 1,28kg/l).
Bateria este incarcata? Daca da e ok ,daca nu incarcati acumulatorul ,daca e cazul inlocuiti .
Daca nivelul nu e inte MINIM si MAXIM atunci
- Masurati densitatea in fiecare celula
-Complectati la nivel
Incarcati bateria si refaceti masuratoarea de densitate . In continuare se reface testul de sarcina .
Masuratori ale starii de incarcare -densitate in volti si repatarea testelor .
Verificarea continuitatii la cablaj
-Toti consumatorii decuplati
-Desprindeti din clema cablul de masa de la acumulator
-Desprindeti plusul
-Slabiti B+ de la alternator (adica ia jos cablul)
Se masoara intre plus baterie si B+ cablu continuitatea .
Domeniu de valori teoretice :0-1 ohm.
Se incadreaza? Daca da e ok daca nu zice ca :inlocuiti elementul de constructie Cablaj acumulator .
Asta e la capitolul asta si mai sunt 17 numai la Meniul de diagnoza 'Grupa constructiva'. Si mai sunt inca 3 meniuri cu vreo 40 de submeniuri iar cand se leaga la sistemul informatic al masini mai apar cateva . Naspa ca uiti de unde ai plecat .