Autor Subiect: Martor motor si incalzire  (Citit de 503 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline timady

  • Incepator
  • **
  • Reputation: 1
  • just registered
Martor motor si incalzire
« : Septembrie 12, 2016, 09:04:04 p.m. »
Salut, ma poate indruma cineva unde sa caut problema, ma confrunt cu 2 probleme.
- in unele zile se apinde in bord martorul de motor (buji) , merg 10-50 de metri si se stinge , dupa care nu se mai aprinde, ori de cate ori repornesc.
- incalzirea aceea auxiliara nu functioneaza, mai exact trag de acel buton in dreapta, imi apare in bord martorul, dar cand ii dau drumul sare putin inapoi si decupleaza. Sa fie defect butonul sau?

Mersi.
 

Offline dany_ionutz

  • Nou-venit
  • *
  • Reputation: 0
  • just registered
Re: Martor motor si incalzire
« Răspuns #1 : Septembrie 13, 2016, 09:23:11 p.m. »
1-ai o bujie sau mai multe arse.terbuie de verificat si de schimbat
2-si la mine trebuie sa trag un pic mai tare de buton ca sa stea cuplata incalzirea
 

Offline mottofreee

  • Profesionist
  • *****
  • Thanked: 44 times
  • Reputation: 2
  • Gen: Bărbat
  • Cluj Napoca ,Smarturi 42 ,Star
Re: Martor motor si incalzire
« Răspuns #2 : Septembrie 13, 2016, 11:37:38 p.m. »
Vezi releul de bujii -acela controleaza si incalzitorul auxiliar .
E pozitionat in compartimentul motor , in dreapta  (cum te uiti la motor)  busonului de ulei  - urmareste conductele de combustibil si vezi o cutie de plastic neagra din care ies fire - mufa dreptunghiulara cu patru fire merge direct la rezisttenta PTC a incalzitorului auxiliar iar mufa patrata cu firul rosu gros e pt bujii .
Cand ai probat incalzirea auziliara? Aceea nu porneste decat cand afara sunt subt 8 grade C .
 

Offline timady

  • Incepator
  • **
  • Reputation: 1
  • just registered
Re: Martor motor si incalzire
« Răspuns #3 : Septembrie 15, 2016, 05:16:21 p.m. »
Adevarul este ca am incercat-o zile astea si erau 19 grade afara. Eram curios daca functioneaza.
Sa nu porneasca atunci ,sa o las in pace pana la iarna atunci ?
 

Offline mottofreee

  • Profesionist
  • *****
  • Thanked: 44 times
  • Reputation: 2
  • Gen: Bărbat
  • Cluj Napoca ,Smarturi 42 ,Star
Re: Martor motor si incalzire
« Răspuns #4 : Septembrie 16, 2016, 09:44:22 p.m. »
Pe partea soferului in fata langa numar e senzorul de temperatura .Poti sa-l imersezi intr-o oala cu apa rece in care ai aruncat si bucati de gheata de la frigider si serviindui cocteilul asta sa-ti arate pe bord ca afara e temperatura apei cu gheata (nu mai mult de 3 cuburi intr-un pahar mare ca se pierde taria) si poti incerca atunci .
Conditii:
-motorul pornit
-aerul dat pe cald pana confirma pe bord
-ventilatorul pornit
-apa de racire sa fie la max 2 buline
E bine de facut acuma ca la iarna e mai nasol .
 

Offline timady

  • Incepator
  • **
  • Reputation: 1
  • just registered
Re: Martor motor si incalzire
« Răspuns #5 : Septembrie 17, 2016, 12:33:38 p.m. »
Mersi, am sa incerc cat de curand.
 

Offline timady

  • Incepator
  • **
  • Reputation: 1
  • just registered
Re: Martor motor si incalzire
« Răspuns #6 : Octombrie 31, 2017, 08:04:28 p.m. »
salut, vreun sfat unde sa mai umblu pentru incalzirea auxiliara? Sunt 7 grade afara si nu apare in bord cand dau pe caldura, am scos sa curat si mufa din portbagaj cea care aliementa si bujiile si tot nu porneste.
Oare sa astept pana se face mai frig de 7 grade?
 

Offline mottofreee

  • Profesionist
  • *****
  • Thanked: 44 times
  • Reputation: 2
  • Gen: Bărbat
  • Cluj Napoca ,Smarturi 42 ,Star
Re: Martor motor si incalzire
« Răspuns #7 : Noiembrie 01, 2017, 10:05:49 a.m. »
Mufa care conecteaza incalzitorul PTC la releu e dreptunghiulara cu 4 fire , cea de alimentare/buji e patrata si are un fir rosu gros .
Sunt mai multe cauza pt manifestarea asta .
1)Bec din bord nefunctional .
2)Intrerupator  (S4/3) defect/sistemul de actionare defect .Si vara ,la 40C ,trebuie sa confirme pe bord dar nu incalzeste ; se prinde cand e actionata maneta de caldura. E amplasat sub maneta de caldura practic invizibil sau poate f amplasat pe lateralul consolei (la vedere) pe cablul care actioneaza clapete cald/rece . Scoti mufa(H) si-l masori (cu ajutorul unui bec) .
3)Releul de bujii (N14/2) - are doua mufe :a) una patrata pt buji si alimentare si b) una dreptunghiulara cu 4 fire care merg direct la PTC (R22).
-releul poate fi defect
-contact in prost in mufe
-fire intrerupte
Releul se verifica prin inlocuire (scoti mufele si pui altul verificat numai in mufe).
Verifici continuitate firelor cu un bec astfel :
- cu cheia de contact scoasa ,scoti mufele de la PTC(R22) si de la releu(N14/2) ,in mufa de la releu sunt 4 fire de 2,5 : H1a (gri-verde) ,H1b (negru-rosu) ,H2 (violet) si H3 (negru) 
- decuplezi mufele acum!
- pe PTC sunt 3 mufe :A,B si C ; in mufa A intra negru-rosu(1) si maro (2,masa) ,la B intra gri -verde(2) si violet(1) ,la C intra negru(1) si maro(2 ,masa )
- conectezi becul la mufa A ,apoi la B si ulterior la C
- introduci pini in mufa de la releu (in H1a,H1b,H2 ,H3) si ii unesti printro o sarma pe care o legi la plusul bateriei
- cand dai plus trebuie sa se aprinda becul
Atentie sa nu faci atingere!
Obs :becul e unul de far (12V/55W)
        poti folosi 3 becuri cuplate fiecare pe cate o mufa (A,B,C) iar cand dai plus trebuie sa se aprinda toate iar becul care nu se aprinde indica o defectiune pe circuit.

Releul trebuie sa primeasca comanda de la EDG  pe fire de 0,5 negre ; intra in mufa patrata pe 2(TN)  si 3(DL).
La EDG intra in mufa  la poz. 38(TN) si 66(DL) ;la acestea continuitatea se poate verifica cu aparatul de masura dar trebuie sa fie scoase mufele !
EDG primeste unda verde de la N10 (centrala electronica) ,N10 citeste starea intrerupatorului (S4/3) .
Daca continuitatea e ok ,atunci releul e suspectul principal .
 

 

Social media

Facebook grup Pagina de like