Autor Subiect: Rezistenta incalzire motorina  (Citit de 265 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline mottofreee

  • Senior
  • ****
  • Mesaje postate: 515
  • Thanked: 21 times
  • Reputation: 1
  • Gen: Bărbat
  • just registered
    • Poke This Member
Rezistenta incalzire motorina
« : Octombrie 15, 2016, 05:30:46 pm »
Advertisement
Vreau sa fac o rezistenta de incalzire a motorinei pt ca vine iarna si cu ea frigul .
Motorina se ingroase la rece si se modifica debitul pt aceeasi presiune si in plus la pornire e problema .

In acest sens am cumparat o bucata de 1m de teava eloxata din aluminiu (7,5 lei) din care am taiat 25cm pe care intentionez sa bobinez o rezistenta din fir de nichelina sau constantan ,ce gasesc ,ambele materiale se preteaza la aplicatia data ; bobinajul va fi pe o lungime de 18 cm lung iar 1cm vor fi dopurile de o parte si de alta ; pt exterior am ales o bucata de 20cm  din teava de alama cromata de la suportul de prosop din baie .
Substratul (intre teava si sarma) va fi din kapton de 50mm aplicata axial .
 

Offline mottofreee

  • Senior
  • ****
  • Mesaje postate: 515
  • Thanked: 21 times
  • Reputation: 1
  • Gen: Bărbat
  • just registered
    • Poke This Member
Re: Rezistenta incalzire motorina
« Răspuns #1 : Octombrie 16, 2016, 05:07:10 pm »
De cand am postat initiativa (de ieri) am cautat pe net si am gasit ceva dispozitive pt asta dar pretul e descurajator : doua chiar trei plinuri de rezervor .
Pretul nu se justifica deoarece costul materialelor e pe la 10 lei iar manopera ,in contitiile seriei, si adaosul comercial genereaza un pret total de 30 lei . Restul pana la 250 e imbogatire fara justa cauza ,ar spune un jurist .
Probabil ca e aurita la interior iar teava interioara e de argint de e un asemenea pret si/sau se folosesc materiale scumpe .
Pana acum am cheltuit 7,5lei /1m teava aluminiu ,din care am folosit 25cm (7,5/4=1,875 lei) ,kapton 20mm dintr-o rola de 30 000mm care a fost 5$ adica 20/30 000 x 20=1,(3) bani ,teava si dopurile 60lei/ora / 4 (cred ca 5' ajung dar hai o marja de 10' .
La pretul final se adauga si ceva izolator pt exteriorul infasurari ,intre infasurare si teava exterioara - clingherit sau snur de azbest .
Firul rezistentei e 1 leu metrul ,exista si varianta un pic mai scumpa de izolarea electrica a tevii prin care trece motorina  cu tub siliconic termoconductiv ,e la 17lei/m si se gaseste pe baza de comanda .
Din motive de siguranta trebuie inserata si o siguranta termica (1 leu) si o siguranta pe circuitul electric . Aceasta va fi partea de executie ,partea de comanda poate fi :manuala ,semimanuala sau automata .
Manuala presupune un buton din care-i dai drumul ,semi presupune un buton si rezistenta porneste daca e rece motorul / rece afara si automata cand rezistenta porneste cand e cazul fara o interventie din exterior ,masoara temperaturili si ia singura decizia in functie de parametri .
« Ultima Modificare: Octombrie 16, 2016, 05:25:22 pm de mottofreee »
 

Offline editupa

  • Nou-venit
  • *
  • Mesaje postate: 9
  • Reputation: 0
  • just registered
    • Poke This Member
Re: Rezistenta incalzire motorina
« Răspuns #2 : Octombrie 18, 2016, 12:40:15 pm »
Am avut asa ceva facut de Bosch si pot sa-ti spun ca e mai important sa pui motorina cu punct de parafinare sub -15 grade decat sa ai incalzitor de motorina. Motorina o sa vina cu parafina si o sa infunde filtrul indiferent de incalzirea pusa(sau o pui in rezervor cu senzor de temperatura sa o deconecteze la +8 grade)
Cand sunt temperaturi sub -15 grade, daca masina nu este pregatita clar cu ulei si motorina pt temperaturi extreme mai bine o las in parcare. 
<a href="You are not allowed to view links. Register or Login" target="_blank"> Spritmonitor.de" border="0 [/url]
 

Offline mottofreee

  • Senior
  • ****
  • Mesaje postate: 515
  • Thanked: 21 times
  • Reputation: 1
  • Gen: Bărbat
  • just registered
    • Poke This Member
Re: Rezistenta incalzire motorina
« Răspuns #3 : Octombrie 18, 2016, 08:22:32 pm »
Desigur ca motorina de iarna e binevenita si necesara - nu am sa uit diminetile cand trebuia sa pun pe soba canistra cu motorina (cu in foc in soba) pt a putea porni si merge la serviciu .
Uleiul e 0W full sintetic . Si uleiul trebuie incalzit ,si antigelul . Nu am scapat din vedere nici incalzirea filtrului pt prevenirea infundarii .
Ideea e ca daca motorina intra calduta poate ajunge si motorul la temperatura de regim mai repede . Numai putin mai repede dar sper ca impreuna cu celelalte masuri luate sa obtin un rezultat f. satisfacator .
Teoria spune ca la o crestere cu 10 grade a amestecului carburant ,temperatura gazelor de evacuare creste cu 100 . In acest sens ma gandesc si la 'cartonarea' experimentala a radiatorului intercooler  , aerul cand e comprimat se incalzeste si de aer cald e nevoie ; unele motoare turbo nici nu au radiator intercooler decat tubulatura turnata din aluminiu cu suprafete exterioare marite prin aplatizare , denumirea firmei ,casetare ,etc .
Cartonul de pe radiator ma gandesc ca daca e legat cu o sfoara/sarma si indepartat in mers cad temperatura ajunge la 3 buline da rezultate optime . Aceasta intr-un alt subiect ,acum vorbim de incalzirea motorinei in line ,adica instant .
Am gasit siguranta termica dar se vand min 3 buc iar pretul e de 2 lei fara TVA .
 

Offline bobilu

  • Junior
  • ***
  • Mesaje postate: 191
  • Thanked: 2 times
  • Reputation: 7
  • Gen: Bărbat
  • >>> ... <<<
    • Poke This Member
Re: Rezistenta incalzire motorina
« Răspuns #4 : Octombrie 20, 2016, 01:58:46 am »
Hmm, foarte ambitios planul tau. Intr-adevar, un sistem de incalzire al uleiului in motor am vazut ca e standard in tarile nordice. De altfel, toate parcarile firmelor aveau o priza speciala unde te legai si cu un temporizator puneai cand sa iti porneasca incalzirea motorului.

Eu cred ca te complici cu sfori si cartoane; de altfel, termostatul motorului ar trebui sa fie inchis pana pe la 89C; daca ai EGR anulat, atunci se incalzeste mai greu.
Ai verificat antigelul si termostatul masinii?
 

Offline mottofreee

  • Senior
  • ****
  • Mesaje postate: 515
  • Thanked: 21 times
  • Reputation: 1
  • Gen: Bărbat
  • just registered
    • Poke This Member
Re: Rezistenta incalzire motorina
« Răspuns #5 : Octombrie 20, 2016, 11:04:55 pm »
EGR e on si in functie .
Termostatul si antigelul sunt ok ,masina se incalzeste la 3 buline in 6km@5 grade afara . Dar nu sunt multumit deoarece stiu ca poate mai mult .
Intr-un motor termic 20% din cantitatea de energie obtinuta e transformata in caldura ; luind in calcul numai 10% tot e mult .
In folosirea zilnica se foloseste decat 50 % din puterea motorului dar 10% din 15kW e 1500W . Boilerele instant de dus au o rezistenta de 5000W  ... .
Primul pas pt eficientizarea sistemului de incalzire a fost facut prin instalarea unei rolete actionata electric pe radiatorul de apa - acelasi sistem vreau sa-l aplic si pe radiatorul intercooler dar dupa test (sfoara +carton ) . La un Subaru intercooler se tot chinuiau sa creasca puterea la motor si solutia a fost o priza de aer in dreptul intercoolerului ; la Honda Transalp se tot ardea regulatorul de tensiune pana un au facut o gaura in dreptul lui . Si mai sunt exemple de inovatii cu investitii minime si impact maxim .

Am comandat sigurantele termice You are not allowed to view links. Register or Login . Pe marti se preconizeaza ca o sa le am .
 

Offline bobilu

  • Junior
  • ***
  • Mesaje postate: 191
  • Thanked: 2 times
  • Reputation: 7
  • Gen: Bărbat
  • >>> ... <<<
    • Poke This Member
Re: Rezistenta incalzire motorina
« Răspuns #6 : Octombrie 22, 2016, 08:40:45 am »
Stiu eficienta motorului termic si pierderile monstruase(risipa porceasca) pe care le are. Optimizarile au venit odata cu strangerea surubului regulatorilor pentru emisii, ca alfel nimeni nu facea EPS,KERS si alte inovatii...

on-topic:
Cred ca mai repede faci 2 sectiuni:
1. roleta de la radiator,
2. pre-incalzitorul pentru apa radiatorului
 
Care e schema ta ca idee? Pui o rezistenta cu un releu cu declansare prin senzor termic? dar trebuie pusa in circuitul motor, pt ca pe circuitul radiator e separatie facuta de termostat.

Nordicii incalzesc direct uleiul din baie. De asta am scris mai sus. Oricum, ideea e excelenta.
 

Offline mottofreee

  • Senior
  • ****
  • Mesaje postate: 515
  • Thanked: 21 times
  • Reputation: 1
  • Gen: Bărbat
  • just registered
    • Poke This Member
Re: Rezistenta incalzire motorina
« Răspuns #7 : Octombrie 22, 2016, 12:24:43 pm »
Roleta de la radiator e in functiune de anul trecut , cred ca pe undeva am postat poze dar revin
You are not allowed to view links. Register or Login
Un preincalzitor de apa eficient e un siroco de apa You are not allowed to view links. Register or Login . Dar nu e necesar in Romania ,Smartul porneste bine si doar nu suntem in Siberia .
Sunt convins ca aplicarea masurilor simple duc la rezultatul dorit - am aplicat restrictia pe bypass si se simte . Vara nu sunt probleme din aceasta cauza .
Scutul de sub motor pe care-l voi monta sper sa contribuie si el la incalzirea cat mai degraba a motorului .
Schema initiala va fi

 

Offline mottofreee

  • Senior
  • ****
  • Mesaje postate: 515
  • Thanked: 21 times
  • Reputation: 1
  • Gen: Bărbat
  • just registered
    • Poke This Member
Re: Rezistenta incalzire motorina
« Răspuns #8 : Noiembrie 12, 2016, 12:35:36 pm »
Cum preciza un coforumist  problema pornirii e  rezolvata prin folosirea motorinei de iarna .
Ramane decat buna functionare a motorului - atingerea in cel mai scurt timp a temperaturii de regim ; in general la motoarele termice aceasta e reflectata cand agentul termic atinge 80C ,la smart 450 cdi e la 90C .
Pt realizarea practica a rezistentei am cumparat cu 6 lei o rezistenta de resou 2kW (numai sarma) si am taiat 4 bucati de 1m pe care le leg in paralel . La acest rezultat am ajuns calculand cu legea lui Ohm iar pe net am gasit un calculator You are not allowed to view links. Register or Login .
Practic am prins un capat al sarmei impreuna cu o sonda de la aparatul de masura intr-o releta si cu cealalta sonda m-am plimbat de-a lungul firului pana am ajuns la 4 ohmi . 4 /4 = 1 iar 14V e 196W .

Schema electrica a sistemului o mai rumeg inca deoarece nu am indentificat semnalul de enble pt rezistenta auxiliara  ; acel semnal  (care dispare cand motorul ajunge la 3 buline) vreau sa-l folosesc pt activarea incalzirii motorinei ;peste aceasta temperatura presupun ca nu e necesara incalzirea  .
La realizarea practica ma gandesc la un 555 in configuratie de PWM in 2 trepte : factor dependent de temperatura agentului de racire pana la 3 buline si 0% dupa iar cand carburantul atinge anumita temperatura tot la 0% .
 

Offline mottofreee

  • Senior
  • ****
  • Mesaje postate: 515
  • Thanked: 21 times
  • Reputation: 1
  • Gen: Bărbat
  • just registered
    • Poke This Member
Re: Rezistenta incalzire motorina
« Răspuns #9 : Noiembrie 13, 2016, 04:58:51 pm »
Astazi am facut practic rezistenta alimentata de la un traf de UPS400W .
In prima faza am folosit kapton la greu dar rezultatul nu a fost cel asteptat asa ca am desfacut rezistenta si am bobinat direct pe teava de aluminiu . Smecheria e ca suprafata tevii e nonconductiva datorita stratului gros de oxid rezultat in urma eloxarii .
De aceasta data rezultatele testului au fost multumitoare ,presupun ca la functionarea cu motorina rezultatele vor si mai bune ; acum am testat cu apa care are caldura specifica mai mare decat a motorinei (4,19 vs max 2.09 ). You are not allowed to view links. Register or Login
Conditiile au fost:
-temperatura ambiant : 24C
-temperatura lichid la intrare : 18C
-temperatura lichid la iesire : 54C
-debit : ce se vede
-lichid de lucru : apa
-curent absorbit : 14,45A
-tensiune : 14,3V
Acum nu stiu cat de repede reactioneaza sistemul de injectie la variatiile rapide de temperatura ,temperatura care e dependenta de debit iar debitul e dependent de marimea pantofului elementului de legatura dintre volan si pedala .
« Ultima Modificare: Noiembrie 13, 2016, 05:04:39 pm de mottofreee »
 

Offline bobilu

  • Junior
  • ***
  • Mesaje postate: 191
  • Thanked: 2 times
  • Reputation: 7
  • Gen: Bărbat
  • >>> ... <<<
    • Poke This Member
Re: Rezistenta incalzire motorina
« Răspuns #10 : Noiembrie 13, 2016, 06:04:57 pm »
te-ai gandit sa transferi caldura din gazele de esapament?
 

Offline bobilu

  • Junior
  • ***
  • Mesaje postate: 191
  • Thanked: 2 times
  • Reputation: 7
  • Gen: Bărbat
  • >>> ... <<<
    • Poke This Member
Re: Rezistenta incalzire motorina
« Răspuns #11 : Noiembrie 13, 2016, 07:12:19 pm »
You are not allowed to view links. Register or Login
 

Offline mottofreee

  • Senior
  • ****
  • Mesaje postate: 515
  • Thanked: 21 times
  • Reputation: 1
  • Gen: Bărbat
  • just registered
    • Poke This Member
Re: Rezistenta incalzire motorina
« Răspuns #12 : Noiembrie 13, 2016, 07:52:56 pm »
Da,dar altfel .
Un cot pe sub/in jurul baii de ulei dar acum ma concentrez pe incalzitorul de motorina ; gazele de esapament sunt recuperate din principiu ,daca era compresor mecanic era altceva dar asa ... stric echilibrul termodinamic daca folosesc prea mult evacuarea si dau in alta belea .
Link-ul arata cum se pot face incalzitor de lichide - cred ca se refera la ulei vegetal ,nu prea inteleg iar gugli vede ca imagine si nu activeaza translate . Oricum ,o bujie ia cam 16A iar rezistenta ia decat 14,5A ,bujia e calculata pt functionare scurta (cateva secunde ).Marele dezavantaj la bujie e ca nu permite o suprafata mare de contact ,partea activa la rezistenta e suprafata interioara a tevii - pe partea incalzita ,cca 18 cm .
Ma gandesc sa maresc masa rezistentei dar reversul e timpul mare de incalzire  , un compromis ar fi incalzirea la interior prin convectie si la suprafta interioara prin radiatie  dar e o solutie destul de alambicata si de ce ar functiona transmiterrea calduri numai intr-o directie?
 

 

Social media

Facebook grup Pagina de like