Autor Subiect: GPL pe smart 42  (Citit de 9184 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

LAwR

  • Vizitator
GPL pe smart 42
« : Iunie 28, 2011, 07:15:16 p.m. »
Advertisement
Buna seara!
Deschid un nou subiect pentru ca nu am gasit nicio informatie legata de ceea ce ma intereseaza:
Se poate pune GPL pe motorasul benzinar de la Smart 42? Ar fi compatibil cu sistemele motorului?
In aceste momente GPL-ul mi se pare cea mai buna investitie, am pe un Chevrolet Aveo LT: Tomasetto + Stag 200, consum aproximativ 10% GPL iar ca pret ajung pe la consumul de 5% benzina(adica un smart)
In curand urmeaza sa mai achizitionez o masina si sunt in dubii daca sa iau un Smart si sa il pun pe GPL in cazul in care se poate, sau orice alta masina unde GPL-ul ar fi compatibil. Nu imi place consumul Smartului de aproximativ 5% in oras, cand eu pot rula la aceste costuri cu o masina de 3x mai mare :D

Multumesc, astept pareri!
 

Alex

  • Vizitator
Re: GPL pe smart 42
« Răspuns #1 : Iunie 28, 2011, 08:10:24 p.m. »
Se poate pune GPL si pe statia MIR..dar de ce ai face asta? Ai vazut vreun 42? Stii unde are motorul si cat are portbagajul? Crezi ca in cazul unui impact, e bine sa iti vina butelia aia in cap? Sau sa fie la 3 cm de motorul fierbinte? Si sa zicem ca ii pui.. ti-ai facut socoteala in cati kilometrii se amortizeaza investitia, avand in vedere consumul redus al smartului?

A fost un 42 pe forum cu GPL, luat de afara cu instalatia montata, si a luat foc..

Daca ti se pare ca smartul pe benzina consuma mult, iti recomand cu caldura pe cel pe motorina. Mai fiabil si mai economic. Si poti pune si pe acela GPL daca ti se pare ca 3-5% motorina e mult.




 

Offline Marian66

  • Profesionist
  • *****
  • Mesaje postate: 1007
  • Reputation: 1087
  • Gen: Bărbat
  • B955MMM
    • Poke This Member
Re: GPL pe smart 42
« Răspuns #2 : Iunie 28, 2011, 08:17:40 p.m. »
eu cred ca e reclama.
daca nu e reclama, tin sa aduc in atentie faptul ca eu sunt facut chitros cu smart pe motorina prin toate serviceurile si benzinariile unde ajung :))) desi consuma cam ca un logan pe motorina
You are not allowed to view links. Register or Login
 

LAwR

  • Vizitator
Re: GPL pe smart 42
« Răspuns #3 : Iunie 28, 2011, 08:42:31 p.m. »
Alex, inca nu am un 42, cum spuneam, ar putea fi urmatoarea masina folosita exclusiv pentru oras (Bucuresti) pentru ca este micuta, usoara, etc etc.
Stiu cum e motorul si cat are portbagajul. Se poate pune o butelie micuta de 15-20l care nu ocupa nici jumatate din portbagaj.
Legat de butelia GPL, aici nu are rost sa intram in polemici, poti vedea foarte multe teste si detalii din care reiasa ca e mai mult mai sigura decat rezervorul pentru benzina, restul tine de mentalitatea romanului legata de "bomba in portbagaj".

Investitia se amortizeaza repede la cum merg eu, prin Bucuresti fac zilnic 30-40 km doar naveta acasa-facultate si retur, fara nimic altceva in calcul. La un consum mediu de 5% sa spunem, luand in calcul pretul Carerra 100 de 6.05 lei/litru, in 10.000km dau pe benzina aproximativ 30mil. Acelasi consum, luand in calcul pretul GPL din Bucuresti 2.70 - 2.75 as da pe gaz aproximativ 14mil, deci in maxim 15.000 km investitia se scoate, apoi masina incepe sa "produca" bani.

Nu doresc diesel, nu le suport + ca aici e foarte dificil cu GPL, in special costurile de montaj.

Cum spuneam, pentru unii e ok consum de 5% benzina in oras (chiar daca am vazut si consumuri de 9%), dar eu cu Chevroletul pe GPL am consum de 10% si rulez chiar sub costurile unui Smart :)

Ma intereseaza in primul rand daca nu ar intampina probleme cu sistemul turbo al motorului :-?

Marian, ce fel de reclama sa fie? :P E primul post, pana acum doar am citit pe forum.
Iar cealalta masina e urmatoarea:
You are not allowed to view links. Register or Login

Iar eu ma declar un "fan" GPL, dupa cum se poate vedea nu e pusa instalatia actuala pe orice "jaf" . . . :P
 

Offline marius011970

  • Nou-venit
  • *
  • Mesaje postate: 44
  • Reputation: 47
  • Gen: Bărbat
    • Poke This Member
GPL pe smart 42
« Răspuns #4 : Iunie 28, 2011, 09:00:17 p.m. »
am vazut un smart cu gpl dar avea rezervorul de gaz sub masina langa rezervorul de benzina. Avea rezervor de 22 l masina iar butelia era rotunda ca cea care se pune in locul rotii de rezerva
 

LAwR

  • Vizitator
Re: GPL pe smart 42
« Răspuns #5 : Iunie 28, 2011, 09:17:28 p.m. »
Este loc sub masina pentru montajul rezervorului toroidal? Aici nu stiam, inca nu am studiat foarte de aproape un Smart pentru a vedea posibilitatile exacte. Initial ma gandeam la una cilindrica, in genul la ce am vazut montat pe Matizuri si ramane suficient loc in portbagaj + butelia se poate masca frumos cu tapiterie, sau orice alta varianta pentru un design mai reusit.
 

Offline ambrozie

  • Nou-venit
  • *
  • Mesaje postate: 48
  • Reputation: 33
  • Gen: Bărbat
    • Poke This Member
Re: GPL pe smart 42
« Răspuns #6 : Iunie 28, 2011, 09:20:04 p.m. »
Cat costa instalatia aia de GPL? Eu am calculat pentru alta masina la un consum de 5 % (si-au pus altii si au consumul asta) cu benzina (4-4.2 %) si o instalatie de 800 Euro nu mai putin de 30 000Km pana la amortizare si cu toate ca fac in fiecare saptamana 200Km nu ma atrage.
Smartul cu GPL care a luat foc, l-am cumparat eu, a luat foc pentru ca s-au spart furtunele de la benzina, sau cel putin asa a spuns fostul proprietar.
 

LAwR

  • Vizitator
Re: GPL pe smart 42
« Răspuns #7 : Iunie 28, 2011, 09:40:00 p.m. »
De unde 800 euro? :) Costurile calculate de mine ar fi de maxim 20 mil avand in vedere utilizarea unei butelii micute si 3 cilindrii. Pe Aveo m-a costat cam 22 mil combinatia Tomasetto + STAG 200 pentru 1.4 16v 94cp, preturile cu montaj inclus bine inteles.
De cand am montat instalatia am facut aproximativ 30.000km de anul trecut pana acum. Cand o sa ajung la 100.000km, din banii economisiti mai imi iau inca o masina identica :))
 

Offline Marian66

  • Profesionist
  • *****
  • Mesaje postate: 1007
  • Reputation: 1087
  • Gen: Bărbat
  • B955MMM
    • Poke This Member
Re: GPL pe smart 42
« Răspuns #8 : Iunie 28, 2011, 09:46:34 p.m. »
stii ce nu intelegi tu? ca la smart nu stai cu butelia in portbagaj, ca la aveo, stai cu butelia in masina, ca nu e masina in 3 volume. e asa un spatiu in spatele scaunelor pe care noi il alintam portbagaj, dar e interiorul masinii :) daca vrei neaparat si esti meserias, scoate-i rezervorul de benzina si pune-i butelie acolo. altfel, nu ai unde sa pui butelia decat IN masina
mi s-a parut ca faci reclama pentru ca aveai mesajul scris cu bold, parea copy paste pe alocuri, si repeti obsesiv Tomasetto + STAG 200 :)))
You are not allowed to view links. Register or Login
 

Offline djviper1981

  • Senior
  • ****
  • Mesaje postate: 499
  • Thanked: 6 times
  • Reputation: 606
    • Poke This Member
Re: GPL pe smart 42
« Răspuns #9 : Iunie 28, 2011, 09:52:38 p.m. »
economia nu e chiar atat de reala.gpl creaza probleme si mai ales la masinile turbo.se ard supape, se pot topi pistoane, etc.totusi daca vrei instalatie de gaz nu are rost sa te zgarcesti si pune una secventiala care intradevar costa.
pe smart chiar nu vad rostul la gpl.deja sunt fragile motoarele, cu gaz vor fi si mai si.cred ca si calculele economiei sunt cam gresite.nu economisesti jumate ci cam 40% maxim asta fara sa pun si costurile intretinerii.probabil iti vei amortiza investitia in minim 30-40 de mii de km in schimb o sa ai o masina mult mai uzata decat una fara gaz
You are not allowed to view links. Register or Login
0769 474 311
 

Offline Ionut

  • Senior
  • ****
  • Mesaje postate: 488
  • Reputation: 452
    • Poke This Member
Re: GPL pe smart 42
« Răspuns #10 : Iunie 28, 2011, 09:54:34 p.m. »
E o tampenie sa pui GPL pe Smart. Nu vad cu ochi buni turbina si segmentii.
Cand ajungi sa amortizezi investitia o sa schimbi turbina si refaci motorul....deci un cerc vicios.
You are not allowed to view links. Register or Login
 

Offline djviper1981

  • Senior
  • ****
  • Mesaje postate: 499
  • Thanked: 6 times
  • Reputation: 606
    • Poke This Member
Re: GPL pe smart 42
« Răspuns #11 : Iunie 28, 2011, 09:56:53 p.m. »
You are not allowed to view links. Register or Login
E o tampenie sa pui GPL pe Smart. Nu vad cu ochi buni turbina si segmentii.
Cand ajungi sa amortizezi investitia o sa schimbi turbina si refaci motorul....deci un cerc vicios.
exact asa.chestia e ca la cam toate apar probleme de la gpl.
You are not allowed to view links. Register or Login
0769 474 311
 

Offline ambrozie

  • Nou-venit
  • *
  • Mesaje postate: 48
  • Reputation: 33
  • Gen: Bărbat
    • Poke This Member
Re: GPL pe smart 42
« Răspuns #12 : Iunie 28, 2011, 09:57:55 p.m. »
instalatia de 800 euro este STAG-300 Premium cu rezervor toroidal
 

Alex

  • Vizitator
Re: GPL pe smart 42
« Răspuns #13 : Iunie 28, 2011, 10:01:25 p.m. »
Tata a avut GPL pe 2 din 3 dacii, era genial, costuri foarte mici. Dar era dacie, instalatia era ieftina, si se regla usor. Nu mergeam niciodata pe benzina, nici macar iarna nu tinea strop in rezervor.

Dar smartul nu e asa. Nu e nici macar ca Aveo.  Iti trebuie o instalatie performanta,secventiala, din cele mai scumpe. E motor turbo, supape sigur o sa arzi din cand in cand. Chiar daca setezi un amestec sigur..tot nu scapi de asta. Si nici consumul nu va fi prea bun...

Cel mai bine treci peste prejudecati si iti iei 42 cdi. E sigur mai economic decat 42 GPL.

Sau vinzi Aveo si iti iei forfour. Nu o sa iti spun eu cat de fiabile, economice si spatioase sunt, ca sa nu par ca imi laud masina.
 

LAwR

  • Vizitator
Re: GPL pe smart 42
« Răspuns #14 : Iunie 28, 2011, 10:11:03 p.m. »
Marian, eu inteleg perfect situatia si am postat o poza in care sa se inteleaga o mica idee asupra cum poate fi pusa butelia GPL.
Nu poti renunta la benzina pentru ca e necesara pentru pornire, dar s-ar putea rezolva punand un recipient mult mai micut. Depinde si de forma rezervorului de benzina de pe smart, daca s-ar incadra ceva in locul lui pentru ca buteliile GPL sunt de 2 feluri, toroidale (rotunde, gen roata de rezerva, asa am eu momentan)  si cilindrice (gen poza cu Matizul).

djviper, economia e foarte reala, doar utilizez acest carburant de mai bine de 1 an. Arderile pe GPL sunt la temperaturi putin mai puternice, dar in niciun caz pentru pune in pericol in asemenea hal motorul. Scaunele supapelor se pot uza mai repede daca regimul de mers este unul exagerat, dar si acestea se pot proteja utilizand niste bujii putin mai reci. Costurile intretinerii in plus la GPL consta in schimbarea filtrului de stare lichida o data la 1-2 ani si al celui de stare gazoasa cam la 5 ani, preturile fiind 30 ron pentru primul si 80 ron pentru al 2-lea, asta la firma unde am montat eu. Masina nu va fi deloc mai uzata pentru ca gazul nu afecteaza negativ daca nu se abuzeaza de motor (in cazul abuzurilor doar il poti face praf folosind orice carburant). Detalii despre GPL se gasesc pe net, e plin de ele. Ce spuneti pana acum e doar din mentalitatea romanului care are la baza un sambure de adevar, adica vechiile dacii si instalatii de acum 10 ani. Iar daca erai putin atent, doar am tot repetat obsesiv modelul instalatiei pe care o am, ai fi vazut ca vorbim de una secventiala, cu ECU separat care lucreaza concomitent cu ECU masinii + toti senzorii, copiaza timpii de injectie si apoi ii emuleaza, etc etc.

Ionut, asa spuneau multi si pe clubchevrolet pana am fost primul care a montat, apoi sa vezi cum au mai aparut precum ciupercile dupa ploaie ;) GPL-ul e imposibil sa strice motorul daca instalatia e montata corect, reglajele sunt corespunzatoare, etc. El nu face altceva decat sa inlocuiasca benzina in momentul in care este este pulverizata in cilindru, iar cu un reglaj corect motorul va functiona identic indiferent de combustibilul folosit si consumul va fi aproximativ acelasi, cu maxim 10% mai mare din cauza diferentei de densitate.

Ambrozie, diferenta de la STAG 200 la 300 premium este egala cu zero in cazul Smartului. Stag 300 suporta motoare mai mari, cu cilindrii mai multi si ofera o optiune de reglaj ceva mai usoara, mai pentru "noobie", dar acelasi reglaj il poti obtine si cu putina rabdare in cazul STAG 200. Si de asemenea pretul nu este de 800 euro, diferenta pana la Stag 300 este de cateva milioane.

Alex, exact asta ma intereseaza, daca se pupa cu motorul, daca e compatibil. De "problemele" ulterioare nu ma intereseaza deoarece sunt capabil sa fac reglaje corecte si sa utilizez un stil de mers care in niciun caz sa nu dauneze motorului din cauza GPL-ului.

Nu as da Aveo pe ForFour, si asta e foarte fiabila, spatioasa, "econoama"(ca tot are GPL) si dotata. Imediat ajung la 100.000km total si problemele avute pana acum sunt foarte putine in comparatie cu alte marti! Totul tine si de noroc, bineinteles.
 

 

Social media

Facebook grup Pagina de like