In afara de eroarea din bord mare lucru nu se va mai intimpla. Lichidul de racire se va incalzi mai greu in lunile friguroase si trebuie sa ai mai multa grija la timpul pe care-l petreci la relanti dupa o pornire rece, in rest nu cred ca e mare lucru, doar vei minimiza cantitatea de funingine care patrund in motor. Asta e singurul beneficiul adus de EGR pe linga coborirea noxelor, incalzirea galeriei de admisie si a lichidului de racire din conducta care trece prin aceasta valva.
Consumul va fi mai mare doar cit e motorul rece si/sau cind va merge la turatii mici, pentru ca acolo temperatura ridicata a gazelor de evacuare injectate inapoi in admisie ajuta destul de mult la eficienta ciclului termic (practic se primeste gratuit energie din afara sistemului). Iar pentru ca sistemul (motorul) sa se incalzeasca va trebui sa injecteze carburant in exces care sa arda spre sfirsitul ciclului de evacuare astfel incit gazele de evacuare sa fie cit mai fierbinti. Deci e greu de cuantificat cu cit iti va creste consumul.